18 weeks ago.

 Assalammualaikum w.b.t , How baout your day today? it is good? no or yes , its up to you. *senyum kambeng*

First of all,semoga hati saya dan awak semua dalam keadaan yang sihat dan masih punya iman moga ditambah-tambahkan lagi dengan amalam kebaikan. zikir dhikir dalam hati itulah makanan rohani kita*noktah* jangan lupaa.

Markah untuk semua subjek dah dapat, pertama sekali yang set di  minda, terima dengan hati terbuka. sebab banyak tulah yang diusahakan! kan kan? menangis pun tiada guna, tapi menangis sekarang takpe jangan lepas SPM, cikgu fauziah merangkap ibu kami sentiasa hembuskan sebuah nafas baru yang metarbiyahkan kembali diri kami untuk muhasabah, renung dan tenung results yang kami dapat. Amik sains hardcore punya tapi results .. dispointedddo! 18 weeks ago! 18 weeks... rasa macam lama lagi. tapi tak sebenarnya. plus minus rehat cuti twitter fesbuk! twitter is poison for studentss cuma tak sedar. adakah ia dalam keadaan minda separuh sedar? it is voluntary actually. huhu, kita je yang tak boleh nak kawal, sebab dah menjadi tabiat. *sigh*

muka masa dapat results.---->

If you think you can, YOU CAN .
kena set yang ni dalam minda pulak.!

Masa yang ada ni, kena guna habis-habisan.
"Masa itu ibarat pedang, kalau kita tak gunakan masa dengan sebaiknya masa akan memancung kita"

macam mana nak terapkan amalan gunakan masa dengan sebaiknya? i try! whatever it is, sit and studysmart. bukan studyhard.
Uncle kata " study for survive bukan exam je" lebih kurang macam itu.

actually, semua orang pandai kalau dia rajin menelaah buku. tiada istilah bodoh dalam diri manusia cuma virus malas yang membelengu manusia.

Bila berkawan dengan orang yang rajin, secara tak lansung kita pun nak jugak rajin macam dia. boleh berjaya sama-sama ;) *shoo sweet konon* <3

Itulah contengan saya selepas beberapa hari jam minit dan saat tidak mengupdate. sekian , Assalammualaikum ;)

Comments

Popular Posts