Baju hijau.


Ehem, Assalammualaikum. hari ini hari sabtu malam ahad. Mari berehat santai. ngeh, sebelum sambung study subjek killer add math dan biology.


Baju hijau?
Siapa dia?



Mana yang pakai baju warna hijau?
Ya, dialah tu.

Biarlah disini aku celotehkan apa yang terpendam di dalam lubuk hatiku yang paling dalam.. #EH?

ya, awak kawan, teman dan penasihat saya.
awak tangki lawak saya.
siapa tak kenal dengan sifat CERIAAA awak di dalam kelas.
student yang paling responsif di dalam kelas.

Ya, saya suka dan sangat suka berkawan dengan awak.
Bertemunya kita,
saling menguatkan emosi masing-masing.

Kisah yang berlalu,
membuatkan kita berfikir dengan matang,
mengambil ia sebagai pengajaran untuk tahun berikutnya..

Terima kasih, kerana kau aku masih berdiri sebumbung dan duduk bersama yang lain.
Dan kau juga harus berterima kasih pada kami,
kerana kami sedang mengajar dirimu untuk menguatkan dirimu..
mengajarmu untuk tabah sebelum engkau melangkah keluar dari alam persekolahan,
di dunia luar sana LEBIH MENCABAR dari apa yang engkau sangka kan..
bermula disini, engkau harus kuat.

Walaupun dalam tidak sedar,
Apabila engkau mengenang kembali..
itulah hakikatnya.

Kini aku diam seribu bahasa,
terkilan tak terkata,
hanya pendam dan bebaskan saja..
Buang keburukan mu,
aku kenang kebaikan mu..
itulah yang terbaik..

dan kini.. hanya lihat engkau.
dan aku diam..

Maafkan aku juga wahai si baju hijau.
Engkau terlalu baik kerana sedang mengajarkan aku tentang kekuatan dan ketabahan..

Apa-apapun, awak tetap kawan saya ^_^


#sedangkan lidah lagi tergigit..

Popular Posts