One day with MTQ

Assalammualaikum teman taulan ..

Hari ni saya telah menyertai Majlis Tadarus Al-quran, dan menjadi peserta Tilawah al-quran.
Sejam sebelum mulanya pertandingan, gementar gundah semua ada! tangan kaki sejuk belaka. Macam mimpi je masuk MTQ, tapi kenyataan. this is for the first time and the last! ramai yang hebat-hebat, tapi SMAWIP you all semua the best,okay! me admit it! Suara inahayatul mawaddah merdunya, subhanallah.! lepas giliran dia saya pula, masa saya tampil di hadapan, AWKWARD! ya, ini kali pertama so saya tak tahu nak buat apa-apa ,tunggu hakim bagi hint , start! dah habis, terus keluar. Ustazah tersenyum saje.  Alhamdulillah masa tengah baca tu takde sangkut-sangkut mahupun suara menggeletar.. END.

                                            
She did well, tapi rezeki mungkin bukan untuk hari ini



she? SHE IS NOT THE BEST, 
but she have done the best for today. *cried*


Adik aimi, sebijik macam kakak, dia athirah. hikhik

**

Tak menang, bukanlah tamatnya sebuah kisah.
# Al-quran bukanlah untuk dipertandingkan,
 Al-quran adalah lembaran yang harus kita hargai dan jadikan pedoman,
 insyaAllah..

Allah Tuhanku,
bantulah aku untuk pandai mempelajari Al-quran ini..
bantulah juga untuk aku menghayati kata-kata dari lembaran ini..
Bahasa yang tiada duanya,
yang tidak mampu ditiru gayanya..
hanya-Mu,
Maha suci Engkau yang menurunkan kalimah-kalimah suci ini..

Comments

Popular Posts