DISIPLIN

 #disiplin adalah tanggungjawab kami.
itu moto untuk pengawas sekolah DBTRIEN, sekolah anda?

hampir dua tahun aku melepaskan jawatan sebagai seorang pengawas dengan sewenang-wenangnya. KENAPA?
sebab saya lalai dalam pelajaran , banyak job. sampai job sekolah tergendala.. teruk.
tiada surat berhenti mahupun kenyataan bahawa aku akan berhenti, first day sekolah.. datang sekolah dengan baju sekolah warna putih, tudung putih dan kasut putih. *semua bau kedai meh*

hari itu sudah berlalu..
hari ini,tahun ini.. guru disiplin disandang oleh USTAZ FAIRUZ. ;O. *habislahhh. pengawas semua kena dengar arahan dia. sampai protokol baru masa rehat pun diubah. sampai masa kena kosongkan kantin.. yang tengah makan mau tercekik! banyak rungutan yang diluahkan oleh mereka antaranya :

SI A : kalau AKU form 4 dah lama aku pindah.
SI B : pindah sekolahh jom.
SI C : !@%^&*())__+

aku hanya diam untuk mengerti. WHY? 'sepatutnya dari dulu kena macam ni' sekarang semua pelajar kena sesuaikan dengan disiplin yang baru. harus. kalau tak nak 'belahh lah kau'

apa yang aku rasa, kalau budak form 4 nak pindah ke asrama.. lagi complex, lagi ketat *kot. macam sekolah ASIS


bebudak asrama lah ni.

kat asrama ke, tempat awam ke.. semua kena ada disiplin. dan kesimpulannya.. kehidupan ni kena ada disiplin. kalau tak. hancur. Allah telah aturkan disiplin untuk kita, terpulang kepada kita nak laksanakannya atau tidak. sama denganlah kehidupan yang kita jalani sekarang.


#hari ini, aku hanya berkata-kata dalam hati penuh persoalan. KENAPA KENAPA! dan aku akan mencari jawapan itu. 


Comments

Popular Posts